the knee

تردمیل و زانو درد | رابطه ای بین تردمیل و درد در زانو چیست؟ | تشدید درد زانو با تردمیل

تردمیل و زانو درد

تردمیل و زانو درد و رابطه آن با زانو درد چیست؟

تردمیل و زانو درد چه رابطه ای بین این دو وجود دارد؟ آیا استفاده از تردمیل باعث زانو درد بیشتری می شود؟ آیا تردمیل می تواند باعث تشدید زانو در شود؟ این تمامی سوالاتی است که برای ما فرستادید و قرار است در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

اصولاً ورزش چیزی خوبیست و با توجه به زندگی ماشینی که امروزه همگی درگیر و گرفتار آن شده ایم، ورزش یکی از راه های برون رفت از فضای بی تحرکی و یا کم تحرکی می باشد.

امروزه با توجه به کمبود فضای منازل و خصوصاً کسانی که مجبور به زندگی در آپارتمان های نقلی و کوچک هستند.  امروزه بیش از 80 درصد از افراد شهرهای بزرگ مجبور به سکونت در این خانه ها هستند.

این فضای کم و محدود، افرادی را مجبور کرده است که از وسیله ورزشی به نام تردمیل که اگر درست و اصولی از آن استفاده شود، می تواند کمک کننده در ورزش کردن و عدم ایستایی و ایجاد تحرک گردد.

اما بعضی ها ورزش کردن با این وسیله پرکاربرد را بلد نیستند و یا این که به علت وزن زیاد و یا عدم رعایت اصول ورزش کردن و یا داشتن معضلات و بیماری های اسکلتی و عضلانی و یا زانو درد، با ورزش با این وسیله به دردسر های زیادی از جمله درد در زانوی خود می افتند.

این افراد برای تسکین درد زانوی خود به دنبال بهترین جراح زانو در تهران برای جراحی زانوی خود هستند.

تردمیل و زانو درد

برای این که به درد زانو دچار نشویم، با تردمیل چگونه ورزش کنیم؟

یکی از شاخصه های هر کاری آموزش دیدن و انجام درست و استفاده اصولی از آن کار و یا از آن وسیله خاص می باشد.

بیشترین آسیب را کسانی می بینند که اطلاع و یا آموزشی در خصوص استفاده از تردمیل را ندیده اند و یا این که آن را پشت گوش می اندازند و اهمیتی نمی دهند.

هر کاری را که می خواهیم شروع کنیم باید با اصول آن شروع کنیم و یا با دستورالعمل هایی که برای آن نوشته شده است جلو برویم. حال در خصوص استفاده از تردمیل برای ورزش باید اصولی را رعایت کنیم که درد در زانوها را نداشته باشم و یا در این زمینه درد تشدید نشود.

شاید بعضی ها با عبارت تردمیل و زانو درد آشنا نباشند و اگر از آن ها بپرسید که نظرتان در خصوص تردمیل چیست؟ شاید بگویند یک وسیله ورزشی در منزل و یا مکان ها و سالن های ورزشی است که از آن استفاده می کنند ولی در خصوص زانو درد درک درستی از آن ندارند و شاید رابطه ای بین تردمیل و زانو درد را ندارند.

تردمیل و زانو درد

مراحل صحیح استفاده از تردمیل

برای شروع مراحل صحیح استفاده از تردمیل و کم کردن رابطه بین تردمیل و زانو درد باید مراقبت های ویژه و روش های اصولی را رعایت نماییم.

برای استفاده از تردمیل باید با قدم آهسته شروع کرد و از تمامی قسمت های کف پا و شروع تماس پا با نوار تردمیل از پاشنه پا شروع گردد. این اولین گام و کمترین چیزی است که در بدو شروع باید رعایت کنیم.

از آن جایی که خیلی ها از پنجه پا برای دویدن بر روی تردمیل استفاده می کند، این روش  به علت زاویه ای که زانو با پنجه پا و زمانی که پا با نوار تردمیل تماس پیدا می کند، می تواند فشار مضاعفی را بر روی زانو ها وارد کرده و درد زیادی را به مرور برای استفاده کننده در زانوهایش به همراه داشته باشد.

تردمیل را با حرکت آهسته تنظیم کنید. به طوری که اولین قسمتی از پا که با نوار تردمیل برخورد می کند، پاشنه پا و در ادامه مرکز کف پا و در انتها پنجه پا یا انگشتان پا باید با نوار تردمیل برخورد کند.

این کار باعث می شود که وزن بدن و ضربه ای که نوار تردمیل به بدن وارد می کند، بین مفاصل پخش و در نهایت به عضلات ران برگردد و در آن جا خنثی شود.

در مرحله بعد باید بدن خود را موقع دویدن روی نوار تردمیل به صورت عمود و شانه ها نیز صاف و کمی متمایل به عقب قرار دهیم و در ناحیه باسن نیز آن قسمت را مقداری خم نگه داریم.

در ادامه باید سر بالا و تمرکز و نگاه مان رو به جلو باشد و روی حرکتی که انجام می دهیم، تمرکز کافی داشته باشیم و حواسمان پرت به جای دیگر نباشد.

تردمیل و زانو درد

دلایلی که می تواند مضرات استفاده از تردمیل را مضاعف کنید، چیست؟

رابطه تردمیل با زانو درد و مضراتی که می تواند برای افرادی که مشکلات خاصی دارند،  برای آن ها دوچندان عوارض داشته باشد، که در ذیل به آن می پردازیم.

1- کسانی که دچار پوکی استخوان هستند به علت عدم تراکم مناسب استخوان ها، خصوصاً پاها و زانوها این ورزش می تواند درد مضاعفی را در برای این افراد در بر داشته باشد.

2- سالمندان و یا کسانی که از جراحی ستون فقرات و یا جراحی گردن و یا زانو استفاده کرده اند و یا دچار پارگی مینیسک زانو شده اند، کاندیدای بیشترین درد در زانوها می باشند.

3- کسانی که از قبل به علت وزن زیاد و دلیل شکستگی و یا دررفتگی درد زیادی دارند، از جمله کسانی هستند که ورزش با تردمیل می تواند درد در زانوی آن ها تشدید کننده باشد.

4- کسانی که دارای پای پرانتزی و یا زانوی پا پرنتزی دارند و یات این که به علت ضعف در عضلات مچ پا مدام به پیچ خوردگی مچ پا گرفتار می شوند. این افراد نیز از جمله کسانی هستند که استفاده از تردمیل برای شان مضر است.

5- کسانی که با پای برهنه و یا با جوراب بر روی تردمیل می دوند و از کفش ورزشی مناسب استفاده نمی کنند، این افراد نیز از جمله کسانی هستند که مستعد درد در زانو بعد از ورزش با تردمیل هستند.

تردمیل و زانو درد

عواملی که می تواند در کاهش درد در زانو با استفاده از تردمیل، کمک کننده باشد چیست؟

با توجه به مواردی که در این مقاله به آن اشاره نمودیم، باید کسانی که می خواهند از تردمیل استفاده کنند موارد دیگری که به آن اشاره خواهیم کرد به آن توجه کافی داشته باشند.

1- مشورت کردن با بهترین فوق تخصص جراح زانو و گرفتن دستوالعمل ورزش بر روی تردمیل و رابطه تردمیل و زانو درد، برای کسانی که می خواهند با تردمیل ورزش کنند، یکی از مهمترین اصول ورزش با ترد میل می باشد.

2- کم کردن وزن بدن یکی از راه های جلوگیری از فشار بر زانو هنگام دویدن، مخصوصاً دویدن بر روی تردمیل می باشد.

3- گرم کردن بدن و نرمش های خاصی که پزشکان متخصص در این رشته به آن اذعان دارند و یا دستورالعمل هایی که در دفترچه تردمیل قبل از شروع ورزشبا آن، باید مراعات شود، از جمله مسائل پیش رو می باشد که باید رعاتی شود.

4- کفش ورزشی مناسب، برای دویدن بر روی تردمیل نیز از دیگر موارد است که اگر رعایت نشود می تواند، رابطه ای بین تردمیل و زانو درد را  هموار سازد و به همراه داشته باشد.

5- شکل مناسب دودیدن و فرم مناسب بدنی بر روی این دستگاه از جمله مواردی است که می تواند یکی از علل استفاده از تردمیل و رانو درد ، نقش داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا