the knee

درمان زانوی پرانتزی چگونه انجام می شود؟ بهترین روش درمان پا پرانتزی چگونه است؟

درمان زانوی پرانتزی چگونه انجام می شود؟

درمان زانوی پرانتزی چگونه انجام می شود؟

درمان زانوی پرانتزی چگونه انجام می شود؟ و بهترین روش درمان پا پرانتزی چیست؟ درمان زانوی پرانتزی موضوع مقاله ما است که در ادامه در خصوص توضیحاتی خواهیم داد.

در ادامه و تا پایان این مقاله با ما باشید تا عوامل ابتلا به پا پرانتری و یا زانو پرانتزی و همچنین درمان زانوی پرانتزی را برای شما به صورت کلی شرح دهیم.

رانوی پرانتزی به علت ها و دلایل مختلف و متعددی پدیدار می شود.

یکی از این دلایل می تواند از شروع و بدو تولد باشد که جنین در طول دوران بارداری و در زمان رشد در شکم مادر، به علت کمی جا و خم بودن پاها باعث ایجاد فاصله بین زانوها می گردد.

البته این مورد از دلایل اصلی زانوی پرانتزی نیست و این اختلال به صورت 99 درصد بین 2/5 تا سه سالگی کودک رفع می شود.

درمان پا پرانتزی

علت وجود پا پرانتزی در بعضی از افراد چیست؟

بیشترین دلایل وجود پا پرانتزی در افراد، می تواند از ژنتیک و یا ابتلا به بیماری های خاص از جمله راشیتیسم یا از بیماری پاژه و یا از بیماری پلانت باشد.

بیماری کوتولگی نیز یکی دیگر از عوامل زانوی پرانتزی است که به علت اختلال در روند رشد پاها و یا جهش ژنتیکی در یکی از والدین اتفاق می افتد و به نسل های دیگر انتقال پیدا می کند.

کسانی که دچار پا پرانتزی هستند پاهایی شبیه به شکل لوزی دارند. بدین شکل که پاها از ناحیه ران متصل به لگن هستند.

در ادامه و به سوی زانو که نگاه می کنیم، زانوها از هم فاصله گرفته و دوباره پاها در قسمت مچ پا به هم می رسند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

پاهای پرانتزی بر خلاف پاهای ضربدری که به طرف داخل خم هستند، در پا پرانتزی ها این شکل و حرکت به سمت بیرون می باشد، به طوری که زانوها از هم فاصله پیدا کرده و لوزی شکل هستند.

راه رفتن نامناسب و عادت به بد راه رفتن نیز می تواند در ایجاد پا پرانتزی تاثیر گذار باشد. درمان پا پرانتزی در این افراد به راحتی و با اصلاح راه رفتن به سرعت قابل پیشگیری و درمان می باشد.

درمان پا پرانتزی

بهترین روش درمان پا پرانتزی چگونه انجام می شود؟

بهترین روش ها برای درمان زانوی پرانتزی را در ذیل به نمونه هایی به آن اشاره نمود.

1-استفاده از ورزش های خاص و یا با بستن بریس و زانوبند و آتل بندی

2- تجویز دارو برای بیماران راشیتیسم

3-از بین بردن آسیب های عصبی، استفاده از کفش های طبی استاندارد و مناسب

4-کاهش وزن و از بین بردن وزن های اضافی

5-و در نهایت اصلاح با جراحی و شکستن و صاف نمودن قسمتی از استخوان پا می توان این بیماران را درمان نهایی نمود.

جراحی این گونه زانوها را باید فقط به فوق تخصص جراحی زانو با تجربه در شرق تهران سپرد.

این جراحان به علت مسلط بودن و تجربه کافی که در جراحی زانو دارند می توانند به بهترین شکل ممکن و به شکل درمانی مطمئن و صددرصد موفق اقدام به جراحی نمایند.

درمان پا پرانتزی

استفاده از ورزش های خاص و یا با بستن بریس و زانوبندهای طبی و آتل

ورزش های خاصی مثل پیلاتس هستند که پزشک معالج با تشخیص و دستوراتی که برای انجام آن به شما می دهد می توان برای بهبودی و رفع انحنای پا یا برای درمان پای پرانتزی به کار برد.

این روش برای کسانی مناسب است که به صورت کم و در ابتدای قرار گرفتن به پا پرانتزی قرار دارند، موثر است.

این بیماران با دستورات ورزشی که توسط فوق تخصص جراحی زانو در شرق تهران به صورت تخصصی تشخیص داده، می تواند در درمان مثبت واق گردد.

درمان پا پرانتزی

تجویز دارو برای بیماران راشیتیسم

تجویز دارو برای بیماران راشیتیسم یکی دیگر از روش های بیمارانی است که با بیماری راشیتیسم  یا نرمی استخوان دچار بیماری پا پرانتزی شده اند می باشد.

کمبود بعضی از ویتامین ها در رژیم غذایی باعث ایجاد راشیتیسم می شود. کمبود کلسیم در بدن یکی از اصلی ترین دلایل در پا پرانتزی می باشد. ویتامین D  و یا کمبود ویتامین D در بدن نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی غذاها و مواد خوراکی با انواع ویتامین ها غنی شده و درمان زانوی پرانتزی که با کمبود این گونه ویتامین ها ایجاد می شد مرتفع گردیده است.

امروه بیماری راشیتیسم را می توان گفت که نمی توان مشاهده نمود و این به علت غنی شدن مواد اولیه غذایی با ویتامین های ضروری بدن انسان می تواند باشد.

بیماری راشیتیسم می تواند از برخی اختلالات ژنیتیکی نیز رخ دهد. بدین صورت که با عدم دریافت ویتامین D می توان زمینه را برای رشد این بیماری در بدن را تقویت نماید.

درمان پا پرانتزی

کاهش وزن و از بین بردن وزن های اضافی

کاهش وزن و از بین بردن وزن های اضافی یکی دیگر از روش های درمان پرانتزی پا می تواند باشد.

در خیلی از موارد مشاهده شده است که وزن اضافی شدید بر صفحات رشد زانو فشار زیادی وارد می نماید و می تواند آن را به طرفین خم نماید.

انحراف زانوها به طرفین می تواند پا را پرانتزی نموده و تاثیر بدی در شکل دهی به پاها بدهد.

اگر در شروع و موقعی که به علت وزن زیاد مشاهده شد که زانوها در حال تغییر شکل هستند، باید با مراجعه به متخصص زانو و با کم کردن وزن، از شکل گیری زانوی پرانتزی جلوگیری نمود.

درمان پا پرانتزی

اصلاح با جراحی و شکستن و صاف نمودن پرانتزی پا

در مواقعی که هیچ روشی برای درمان پا پرانتزی جوابگو نباشد، بهترین فوق تخصص جراحی زانو با تشخیصی که بعد مراحل عکس انداختن از زانو مراحل اولیه جراحی را انجام می دهد.

متخصص جراحی زانو در ابتدای جراحی اقدام به شکستن و اصلاح زانو و با استفاده از پروتزها و پلاتین در رفع و درمان زانوی پرانتزی، اقدام موثری انجام خواهد داد.

درمان پا پرانتزی از طریق جراحی را می توان آخرین راه دانست.

جراح با تجربه زانو پس از بررسی هایی که انجام می دهد و تصمیمی که در خصوص جراحی پا پرانتزی و درمان پا پرانتزی از طریق بستری در بیمارستان و جراحی می گیرد می تواند به درمان مناسبی برسد.

طول درمان از طریق جراحی برای درمان پا پرانتزی کمتر از یک هفته بستری در بیمارستان می باشد.با تجویز درمان ارتوپدی و آب درمانی و ورزش های خاص، بعد از عمل جراحی، بیمار می تواند به روند عادی زندگی خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا