elbows and hands

درد در دست چپ | علت ها و دلایل درد در دست چپ چیست؟ | راه های پیشگیری و درمان

درد در دست چپ

درد در دست چپ نشانه چیست؟

درد در دست چپ به چه دلیل اتفاق می افتد؟ و نشانه چیست؟ چرا بیشترین درد دست از سمت دست چپ شروع می شود؟ و یا اینکه چرا بیشتر افراد از درد در دست چپ شان گلایه مندند؟ دلایل و علت های درد در دست چپ چه چیزی می تواند باشد.

 در ادامه این مقاله خواهیم پرداخت به موضوع درد در دست و علت های بوجود آورنده این نوع دردها و راه های پیشگیری و درمان آن از موضوعات این مقاله ما می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

به طور کلی دست یکی از نعمت های خداوندی است که به انسان و به بیشتر موجودات زنده دنیا عطا گردیده شده است که با استفاده از این عضو حیاتی بتوانیم کارهای روزمره و اساسی خود را با آن انجام دهیم و با کمک گرفتن از آن کسب روزی حلال کنیم و راحت زندگی کنیم.

در بعضی مواقع برخی از افراد گلایه مند از درد در دست خود هستند و با آن که اتفاق خاصی برای دست ها به خصوص دست چپ شان نیفتاده، اما از درد در این دست احساس ناراحتی می کنند.

درد در دست چپ

آرتریت و درد در دست

یکی از بیماری های شایع دست آرتریت یا التهاب یک یا چند مفصل دست است که بیشترین دلایل اصلی درد در دست می تواند باشد. بیش از 100 نوع آرتریت وجود دارد ولی بیشترین نوع ابتلا به آن آرتروز و آرترید روماتوئید می باشد.

آیا درد دست چپ می تواند نشانه بیماری قلبی باشد؟

یکی از علائم بیماری های قلبی عروقی و گرفتگی شریانی، می تواند درد در دست چپ باشد که به شکل درد در دست چپ که نزدیک تر به قلب است می تواند بروز کند.

از نشانه های دیگر در بیماری های قلبی که خود را در دست چپ نشان می دهد، گز گز کردن و احساس بی حسی در دست چپ می تواند باشد.

این بیماران زمانی که چنین احساسی در دست چپ خود دارند باید در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرند و به مراکز درمانی اعزام شوند.

درد در دست چپ

درد دست و بیماری تاندونیت

یکی دیگر از علائم درد در دست می تواند بیماری تاندونیت باشد. این بیماری زمانی رخ می دهد که تاندونیت شانه و یا تاندونیت آرنج به دلایل مختلف دچار التهاب شده و درد در دست چپ را موجب می شود.

تاندون ها نوارهای بافتی طنابی شکل و انعطاف پذیری هستند که استخوان ها و ماهیچه ها را به هم متصل می کنند و باعث حرکت و باز و بشته شدن آرنج و یا گردش شانه به جهات مختلف می شوند.

تشخیص این بیماری فقط با باتجربه ترین فوق تخصص دست و آرنج در تهران می باشد و می تواند از طریق جراحی اقدام به درمان این بیماری نماید.

درد دست و پارگی تاندون رتاتور کاف

درد در دست چپ بعضی مواقع به علت پارگی تاندون رتاتور کاف است. این بیماری زمانی رخ می دهد که وزنه بسیار سنگینی را به دفعات زیاد و یا با فشار آنی بلند کنید، اتفاق می افتد.

این وضعیت وقتی بر روی پهلوی چپ دراز بکشید و یا بازوی خود را حرکت خاصی دهید درد بدتری دارد. این بیماری می تواند محدوده حرکتی دست و بازوی شما را محدود کند و درد فراوانی در مواقع حرکت دادن و یا بلند کردن چیزی حتی کوچک برای شما ایجاد نماید.

درد در دست چپ

درد دست و بیماری بورسیت

درد در دست و مبتلا شدن به بیماری بورسیت نیز یکی دیگر از عوامل درد دست چپ می تواند باشد. بورسا کیسه ای پر از مایع لغزنده که در کنار مفاصل دست وجود دارد وقتی ملتهب شده و این مایع کم می شود می تواند باعث ایجاد درد در دست ها ایجاد نماید.

این بیماری به علت استفاده مکرر و حرکات زیاد دست می تواند اتفاق بیفتد و باعث بورسیت دست گردد.

درد دست و بیماری آنژین

یکی دیگر از عوامل درد در دست می تواند ابتلا به بیماری آنژین باشد. این بیماری زمانی نمود پیدا می کند که خون کافی که دارای اکسیژن می باشد به عضلات قلب نمی رسد و قلب دچار این عارضه می شود.

وقت حرکت و فعالیت زیاد می شود این بیماری خود را به خوبی نشان می دهد و علائم ضعف و رنگ پریدگی ایجاد می شود و در مواقعی که بدن استراحت می کند، بدن به حالت عادی بازمی گردد.

درد در دست چپ

درد دست چپ به علت ضربه

یکی دیگر از مواردی که می توان ایجاد درد مزمن و همیشگی در دست باشد، ایجاد ضربه به دست و اهمیت ندادن به آن می تواند باشد.

وقتی ضربه ای به دست وارد می شود این عامل می تواند باعث شکستگی و یا دررفتگی دست را باعث شود.

بعضی از افراد اهمیت خاصی به این موضوع نمی دهند و فکر می کنند که خود به خود این درد تسکین می یابد و خوب می شود. قافل از این که ممکن است درد ادامه دار ناشی از صدمه به دست و شکستگی و یا دررفتگی دست باشد.

برای این که تشخیص شکستگی و دررفتگی به زودی اتفاق بیافتد، و درمان سریع تری اتفاق بیافتد، باید توسط بهترین جراح دست و آرنج در شرق و شمال تهران معاینه شود.

درد در دست چپ و تنگی تونل کارپال

یکی دیگر از علائم درد دست که می تواند اتفاق بیافتد تنگی تونل کارپال و تحت فشار قرار گرفتن عصب این دست که عصب مدیان نامیده می شود، بر اثر استفاده از حرکات تکراری و مداوم می تواند باشد.

درد در دست چپ

از عوامل دیگر در درد دست چپ

از عوامل دیگری که می تواند درد دست را باعث شود و ایجاد گردد، می توان به استرس و ترس های ناگهانی و یا به عوارض بدی که بعضی از داروها در بدن ایجاد می کنند و یا کار کشیدن بیش از حد از این دست و یا خوابیدن بد بر روی دست چپ از دیگر عوامل برای درد در دست چپ می تواند باشد.

برای این که به علت دقیق درد خود در دست ها به خصوص دست چپ که حساسیت بیشتری دارد پی ببرید می توانید در قسمت تماس باما در سایت ما مراجعه کنید و از این طریق مشاوره خوبی از آقای دکتر امین کامرانی راد بگیرید.

اگر نیاز به معاینه داشته باشید، حتماً با تهیه وقت قبلی از طریق تلفن مندرج در سایت می توانید مراجعه نموده و دلایل وجود درد در دست خود و درمان هایی که برای آن پیش بینی می شود درمان خوبی را بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا