Stem Cells

درمان زانو درد بدون عمل جراحی | روش درمان زانو بدون عمل جراحی و غیر تهاجمی

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

درمان زانو درد بدون عمل جراحی روشی است که اکثر افراد به دنبال استفاده از آن هستند. زانو و کلاً پا یکی از اعضای مهم بدن انسان می باشد که توانایی راه رفتن و انجام کارهای روزانه توسط این عضو حیاتی انجام می شود.

به همین علت، خیلی ها دوست دارند که زانو درد خود را با استفاده از روش هایی غیر از روش جراحی انجام دهند تا دوران نقاهت در بیمارستان و یا منزل را نداشته باشند.

یکی از روش های درمان زانو درد بدون عمل جراحی، استفاده از سلول های بنیادی و تزریق این نوع سلول ها به زانو برای ساخت غضروف می باشد.

سلول درمانی زانو یکی از روش های نوین و جدیدی است که از بهترین نوع از درمان های غیر تهاجمی و بدون استفاده از تیغ جراحی و برش انجام می شود که فقط با تزریق سلول های بنیادی که از خودِ شخص و یا یکی از نزدیکان و یا کسانی که همخوانی ژنتیکی و سلولی با بیمار داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

درمان ساییدگی زانو بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

یکی از روش های درمان های ساییدگی زانو استفاده از درمان زانو با تزریق سلول های بنیادی است که به راحتی و بدون استفاده از بیهوشی و فقط در مطب فوق تخصص جراح زانو با تزریق سلول های بنیادی که از خودِ فرد گرفته شده و کشت داده شده است، بعد از مدتی و بعد از آماده شدن درون زانوی بیمار تزریق و به آسانی و بعد از گذشت کمتر از شش ماه زانو، غضروف های از دست داده را دوباره بازسازی می نماید.

این روش یکی از بی خطرترین روش های درمان است که نیاز به جراحی و یا بیهوشی نیست و دوران نقاهت بعد از درمان را نیز ندارد و اگر به شکل تجسمی و یک مثال ساده بخواهیم عنوان کنیم، مثل یک آمپول زدن معمولی و ساده می باشد.

آیا درمان زانو درد، با ورزش امکان پذیر است؟

ورزش یکی از راه هایی است که می توان با انجام دادن آن  از گرفتگی های عضلانی و یا بی حرکتی هایی که ممکن است فرد را دچار بیماری های مختلف از قبیل منجمد شدن عضله یا عضله یخ زده افراد زیادی دچار آن شود، جلوگیری نمود.

ورزش یکی از راه های درمان زانو درد بدون عمل جراحی می تواند باشد که به راحتی و با انجام چند حرکت ورزشی ، کششی به ساخت عضله ، کمک خوبی می تواند برای درمان داشته باشد.

درمان زانویی که درد دارد، در ابتدا باید نزد متخصص جراح زانو رفت و این پزشکان با استفاده از معاینات بالینی و عکس های رادیو گرافی و بعضاً ام آر آی می توانند تشخیص درستی برای درمان بدهند.

مشکلاتی که مثل ساییدگی کشکک زانو و یا آرتروز زانو نباشد و فقط مربوط به گرفتگی ها و بی حرکتی ها در بدن و بهتر بگوییم در زانو اتفاق افتاده باشد، بهترین جراح فوق تخصص زانو در شرق تهران بهترین برنامه ورزشی و حرکتی را برای شما تجویز خواهد نمود.

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

آیا با استفاده از وسایل ورزشی باعث زانو درد می شویم؟

بعضی افراد شکایت از ورزش با تردمیل و زانو درد دارند و می گویند وقتی از این وسیله ورزشی استفاده می کنیم، احساس درد در زانو داریم و این درد بیشتر می شود.

به این عزیزان باید بگوییم که استفاده از تردمیل راه و روش خاص خود را دارد و باید ورزش با این وسیله ورزشی را به خوبی بیاموزیم و بعد از آن استفاده نماییم.

به خودی خود تردمیل نه تنها مضر نیست بلکه یک وسیله ی ورزشی مفیدی است که می توان در منزل، مخصوصاً امروزه که فضای ورزشی کم است، و منازل اکثراً به شکل آپارتمانی ساخته شده اند، می توان در کنار اتاق از این وسیله ورزشی استفاده نمود.

دوران نقاهت بعد از درمان زانو  بدون عمل جراحی چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از درمان زانو بدون عمل جراحی، اگر از طریق تزریق سلول های بنیادی درمان صورت گیرد، دوره نقاهتی وجود ندارد. بیمار بعد از تزریق سلول های بنیادی به زانو با پا خود راهی منزل می شود و هیچ گونه نیازی به استراحت در بیمارستان یا منزل نیست.

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

جراح زانو چگونه تشخیص می دهد درمان زانو درد بدون عمل جراحی باید انجام شود؟

جراح زانو با استفاده از تخصص و تجربیات گرانبهایی که دارد، با معاینه ظاهری و در صورت لزوم با استفاده از عکس های رادیولوژی و ام آر ای که از زانوی فرد بیمار گرفته می شود، تشخیص درستی برای درمان زانوی بیمار گرفته می شود.

در بعضی مواردی که نیاز باشد بیمار از جراحی باز مثل زمانی که از مفصل مصنوعی و پروتز باید استفاده شود، این کار را با جراحی باز انجام خواهد داد و در مواقعی نیز با استفاده از روش آرتروسکوپی، با ایجاد چند سوراخ بر روی زانوی بیمار و استفاده از این روش که روشی نو و جدید است و نیاز به برش و جراحی باز نمی باشد، اقدام به درمان زانوی بیمار می نماید.

در پاره ای اوقات نیز با استفاده از سلول های بنیادی و تزریق سلول های بنیادی اقدام به ترمیم و بازسازی غضروف زانو می گردد.

چرا بیماران اصرار به عمل جراحی بسته دارند و درمان زانو درد بدون عمل جراحی را می پسندند؟

خیلی از بیماران اصرار دارند که جراحی آن ها به صورت بسته و درمان زانو بدون عمل جراحی و با استفاده از دستگاه آرتروسکوپ انجام شود.

در این روش که با ایجاد فقط دو یا سه سوراخ بر روی زانو انجام می شود، خیلی راحت و بدون بیهوشی و درمانی سر پایی محسوب می شود و نیاز به بستری و یا دوران نقاهت نیست و به همین علت بیماران مشتاق به درمان از طریق جراحی بسته هستند.

البته این نوع درمان را پزشک معالج باید تشخیص بدهند و هر درد در زانویی را نمی توان با این روش درمان نمود. درمان هایی نظیر تعویض مفصل حتماً باید با جراحی باز انجام شود و روش ارتروسکوپی جوابگوی این روش نیست.

درمان زانو درد بدون عمل جراحی

نکته پایانی و جمع بندی

در این مقاله که موضوع ما درمان زانو درد بدون عمل جراحی بود، اشاره خوبی به درمان های بدون جراحی نمودیم و گفتیم که چه درمان های زانو را پزشک تشخیص می دهد، بدون عمل جراحی درمان نماید و مورد استفاده قرار دهد.

در ادامه اگر سوال و یا مشاوره ای در خصوص موضوع مقاله داشتید، می توانید با استفاده از قسمت تماس با ما در سایت ما در این خصوص با ما در ارتباط باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا