بهترین دکتر فوق تخصص دست و آرنج

شکستگیها ی دست و شانه و ارنج یکی از شایعترین اسیبها می باشند که نیاز به درمان سریع و صحیح دارند . درمان دیر و نامناسب شکستگی های دست و شانه و ارنج می تواند زندگی حرفه ای شخص را با چالشهای جدی روبرو کند لذا مراجعه به پزشک فوق تخصص جراحی دست و شانه در کمترین زمان ممکن بعد از اسیب و شروع درمان کیفیت و سرعت بهبودی را افزایش می دهد .

فوق تخصص جراح دست کیست ؟

فوق تخصص جراح دست یک پزشک تخصصی است که در زمینه تشخیص و درمان مشکلات و آسیب‌های مربوط به دست تخصص دارد. این پزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی، برای تخصص در جراحی دست، دوره تخصصی را در این زمینه گذرانده و مهارت‌های لازم را در انجام عمل جراحی‌های دست به دست آورده‌اند. آنها توانایی تشخیص و درمان مشکلات مختلف دست را دارند و بهبود عملکرد و کیفیت زندگی بیماران را در نظر دارند. هدف آنها از انجام جراحی دست، بهبود عملکرد و حرکت دست، رفع درد و اعتیاد مربوط به دست، و بهبود کیفیت زندگی بیماران است.

فوق تخصص جراحی دست

وظایف فوق تخصص آرنج (جراح آرنج) چیست ؟

فوق تخصص آرنج (جراح آرنج) یک پزشک تخصصی است که در زمینه تشخیص و درمان مشکلات و بیماری‌های مربوط به آرنج تخصص دارد. این پزشکان مهارت‌ها و دانش فنی لازم را در انجام عمل جراحی و درمان بیماری‌های آرنج دارند. به طور کلی، فوق تخصص آرنج می‌تواند برخی از بیماری‌ها و مشکلات زیر را درمان کند:

۱. التهاب مفصل آرنج (تندیس‌های التهابی): مانند التهاب مفصل (آرتریت)، التهاب مفصل روماتوئید، و التهاب مفصل آرنج ناشی از بیماری‌های التهابی مانند آرتروز روماتوئید.

۲. شکستگی‌های استخوانی: مانند شکستگی استخوان بر روی آرنج، شکستگی استخوان ران، و شکستگی استخوان ساعد که به مفصل آرنج تأثیر دارد.

۳. مشکلات آرتروسکوپی آرنج: آرتروسکوپی آرنج یک روش جراحی است که با استفاده از ابزار و دوربین کوچک، برای تشخیص و درمان مشکلات آرنج مانند ترمیم کپسول مفصل، ترمیم غضروف آرنج و ترمیم رباط‌های آرنج استفاده می‌شود.

۴. بیماری های عصبی مربوط به آرنج: مانند ترپی شریان اندام فوقانی (ترپی تونل کارپال) که ممکن است به درد و اختلال حسی در آرنج منجر شود.

۵. بیماری‌های مرتبط با افتادگی و ناتوانی آرنج: مانند افتادگی مفصل آرنج (آرنج منکس شده) و ناتوانی در حرکت آرنج که می‌تواند از علل مختلفی مانند ضعف عضلات، آسیب عصبی و سایر مشکلات مربوط به آرنج ناشی شود.

مهم است بدانید که لیست بالا فقط نمونه‌ای از مشکلات و بیماری‌های قابل درمان توسط فوق تخصص آرنج است. برای تشخیص دقیق و درمان مشکلات خاص، بهتر است با یک پزشک فوق تخصص آرنج مشورت کنید.

فوق-تخصص-ارنج

نمونه تصاویر و ویدئوهای درمان بیمارن توسط بهترین فوق تخصص جراح دست و آرنج در تهران

شکستگی مچ دست
جراحی بسته دست بدون برش جراحی
جراحی بسته بدون برش جراحی
جراحی پیوند انگشت
یکهفته پس از پیوند
بیمار باقطع بند اخر انگشت
شکستگی کف دست
پس از جراحی دست

ناهنجاری های مادرزادی دست  و ارنج

ناهنجاریهای مادرزادی دست و شانه از بیماری هایی است که عدم تشخیص و درمان درست و بموقع ان صدمات روحی و حرفه ای شدیدی را برای شخص ایجاد می کند . بسیاری از نقصانهای مادرزادی با جراحی بموقع به حداقل رسانده شده و می تواند بیمار را به زندگی حرفه ای نرمال هدایت کند .

جراحی پارگی تاندون ارنج  دست

پارگی تاندون ناشی از اسیبهای ورزشی , نزاع , تصادف و یا پیری یکی از شایعترین اسیب های اندام فوقانی می باشد . بسیاری از پارگیهای تاندونی با جراحی سریع منجر به بهبودی کامل خواهد شد لذا در اسیبهای تاندونی زمان مراجعه به جراح دست نقش اساسی در پیش اگهی و بهبودی دارد .

بیماران با دررفتگی مکرر شانه و پارگی تاندون شانه و تزریق شانه فیلم پس از جراحی و بهبودی

جراحیهای ترمیمی دست و ارنج

بسیاری از اسیبها در دست و شانه و ارنج اعم از شکستگی و یا سوختگی های قدیمی یا پارگیهای تاندون اسیبهای ماندگار ایجاد می کنند که نیاز به جراحی های فوق تخصصی ترمیمی و ترمیم عصب دست و شانه دارند که عملکرد اندام بهبود یابد .

جراحی فوق تخصصی دست و ارنج

اندام فوقانی از سه قسمت دست و مچ دست , ارنج و ساعد و بازو و شانه تشکیل شده است. اسیبها و ناهنجاریهای دست و شانه می تواند کیفیت کار و زندگی انسان راشدیدا تحت الشعاع قرار دهد . فوق تخصص جراحی دست و شانه و ارنج با افزایش کیفیت زندگی و حرفه و کار به بیمار کمک می کند .  بیماریهای دست و شانه شامل شکستگیها , ناهنجاریهای مادرزادی , اسیبها و پارگیهای تاندون و لیگامان , تومورها و اسیبهای التهابی و ارتروز مفاصل می باشد . دکتر امین کامرانی راد با سابقه ی بیش از ۴۰۰۰ جراحی فوق تخصصی دست شانه و ارنج در خدمت بیماران عزیز می باشد .

فوق تخصص دست و جراح بازو فردی است که متخصص این رشته است و مدرک خود یا همان فلوشیپ خود را از دانشگاه های معتبر کسب نموده است.دست یکی از اعضاء مهم بدن است که برای انجام کارهای روزانه از آن استفاده می کنیم. دست ها در حقیقت مانند دو بال برای انسان عمل می کند و انسانی که دست ندارد همانند پرنده ی بی بال است و کارایی لازم را نخواهد داشت.بازوها مکمل دست ها هستند و عامل حرکت و بلند کردن اجسام و هر آنچه که ما برای جابه جایی و حرکت دادن می خواهیم انجام دهید به وسیله دست ها و با کمک بازوهایمان این امر امکان پذیر است.دست انسان ها تشکیل شده است از استخوان، عضله، تاندون، مفصل و رگ ها و اعصاب.این عضو از بدن انسان به علت ساختار عجیبی که دارد از شانه شانه شروع و تا نک انگشتان ادامه دارد که از لحاظ بیماری ها و یا شکستگی ها و درمان آن تنوع زیادی دارد.

در چه مواقعی نیاز به فوق تخصص جراحی دست و یا بازو می باشد؟

دست های انسان به علت اینکه به عنوان یک سپر دفاعی در بیشتر مواقع در برابر بدن مورد استفاده قرار می گیرد و همین عامل دلیل خوبی برای آسیب دیدن در برابر حوادث طبیعی مثل تصادفات و یا پرت شدن از جاهای مرتفع می تواند باشد و این عامل باعث شکسته گی ها و یا آسیب های جدی در بدن ئایجاد می کند.از دیگر موارد این آسیب ها می توان به بیماری های مادر زادی و یا وجود غده و یا تومور در تاندون ها و یا کنار مفاصل ایجاد می شود و یا استفاده از ابزار های کاری به صورت نادرست که بر اثر آن انگشتان و مفاصل حالت بدی به خود می گیرند و باعث کجی می شوند.آقای دکتر امین کامرانی راد جراح و فوق تخصص جراحی دست و بازو می تواند با بررسی های خاص خود نسبت به درمان این گونه بیماران اقدام کرده  راهکار مناسبی برای درمان پیدا نمایند.

بیماری های مربوط به دست کدامند؟

بیماری هایی که به دست مربوط می شوند عباتند از شکستگی ها، خواب رفتگی ها، گزگز کردن دست، درد در مفاصل دست ازجمله مفصل مچ و یا مفاصل انگشتان، بیماری آرتروز دست، بیماری سندروم دکرون، بیماری کیست مچ دست و بیماری تونل کارپ از جمله بیماری های مربوط به دست می باشد.درمان این بیماری ها توسط دکتر امین کامرانی راد فوق تخصص دست و جراح  بازو در بیمارستان های طرف قرارداد و کیلینیک تخصصی ایشان مورد جراحی و درمان قرار خواهد گرفت.

درمان آرتروز دست چگونه انجام می شود؟

آرتروز دست که نام دیگر آن ورم مفاصل است یکی از شایع ترین امراض مربوط به دست می باشد که گریبان گیر انسان ها شده است بیشتر این بیماری با افزایش سن اتفاق می افتد و معمولاً زنان بیشتر از مردان درگیر این بیماری هستند و دلیل آن می تواند ساختار فیزیولوژی زنان و یا دیگر اینکه بیشتر با آب سرد در منزل سرو کار دارند می تواند باشد.از روش های  کم کردن درد در این بیماری می توان استفاده از ناپروکسن و یا ایبوبروفن استفاده کرد که این درمان غیر التهابی استروئیدی می تواند باشد.اما درمان را باید با تزریق کورتیزون و استروئید درمان کرد.معمولاً با این روش اکثر بیماران درمان می شوند و اگر اندکی نیز درمان نشدند آقای دکتر امین کامرانی راد فوق تخصص جراحی دست و بازو با عمل جراحی مشکل این افراد را نیز حل خواهد کرد.

تونل کارپ چیست و درمان آن چگونه انجام می شود؟

بیماری تونل کارپ سندرمی است که باعث سوزن سوزن و یا بی حسی موضع ای در دست ایجاد می شود تونل کارپال که در کف دست و مچ قرار دارد تونلی شکل است و بر اثر تنگ شدن این کانال بر اثر فشار به این نواحی و یا بیماری های زمینه ای باعث شود راه های درمان آن استفاده از کمپرس و یخ درمانی و استفاده از داروهای مسکن و یا استراحت مطلق به مدت محدود می تواند در از بین بردن این بیماری کمک زیادی کرد.اگر با رعایت این موارد به نتیجه لازم دست پیدا نکردید در اینجا نیاز به عمل متخصص دست و بازو پیدا می کنید تا با استفاده از جراحی و گشاد نمودن تونل کارپ و آزاد نمودن عصب های آن بتوان درمان لازم را انجام داد.

درد بازو ناشی از چیست؟

کسانی هستند که گلایه مند از درد در بازوی خود هستند اغلب این دردها می تواند از بد خوابیدن یعنی خوابیدن طولانی مدت بر روی دست و بازو و یا فشار بیش از حد به بازو و بلند کردن اجسام سنگین به دفعات زیاد مثل ورزشکاران وزنه بردار می تواند اتفاق بیفتد این دردها معمولاً کم هستند و مشکل حادی ایجاد نمی کنند و پس از چند روز خود به خود برطرف می شوند اما بعضی از این دردها در بازو به صورت شدید که قابل تحمل نیست ایجاد می شود این دردها میتواند اثرات شکستگی ، آرترید روماتوئید، آنزین و حمله ی قلبی باشد.در برخی موارد به علت پیج خوردگی و فشار عصب بازو نیز اتفاق بیفتد.

چه زمانی درد در بازو می تواند خطرناک باشد و باید آن را جدی گرفت؟

معمولاً بیماران قلبی و عروقی از درد در دست و بازوی خود ناراحت هستند این بیماری می تواند از دلایل سکته های خفیف قلبی و یا فشار بالای خود و فشار به رگ ها و عصب دست ها می تواند باشد اگر از درد زیاد بازو رنج می برید حتماً به متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید واین درد می تواند اخلال در فشار خون و بیماری های زمینه ای از جمله بیماری قلبی عروقی باشد و باید حتماً آن را جدی گرفت تا از عوارض ناشی از آن در امان بود این دردها همراه با درد در قفسه سینه و حالت تهوع و بی حالی و تنگی نفس همراه است.پزشک و جراح متخصص بازو حتماً این پیشنهاد را به شما می کند که آزمایش های لازم را در این خصوص انجام دهید.

چه درمان های خانگی برای درمان درد بازو وجود دارد؟

استراحت و کار نکشیدن از بازو تا روند بهبودی

یخ درمانی و از استفاده از کمپرس برای کاهش التهاب

نرمش و ورزش های کششی به صورت نرم و آهسته

قراردادن دست ها رو به بالا جهت افزایش فشار خون به دست ها

مقالات دیگر :

سلول درمانی زانو

۴.۷/۵ - (۹۸ امتیاز)

۸ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

• دکتر امین کارش محشره خیلی عالی کار میکنه دمش گرم???

• مهدی امدادی
    مهر ۲۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۹ ق٫ظ

با اهداء سلام
    درود خدا بر رادمردان جامعه پزشکی.
    دستبوسی از پزشک حاذقی چون شما همانا بوسیدن روی خداست
    والله قسم که دیدن خداوند رحمان ، همین آیات است که شخص محترم جناب آقای دکتر کامرانی ، از جمله این نشانه هاست.

تقدیر و تشکر از شما که نهایت علم و معرفت هستین
    آرزو دارم از نزدیک‌روی ماه شما رو زیارت کنم

ارادتمند
    مهدی امدادی
    کارگردان تئاتر و هنرمند سینما

• سعید تقی زاده
    دی ۱۳, ۱۴۰۱ ۹:۲۴ ب٫ظ

پاسخ
  • سلام من مدتیه که یک نقطه در بازوی سمت چپم درد میگیره بعد همزمان انگشت اشاره و شست همون دستم هم درد میگیره علتش چی میتونه باشه؟

• محمدرضا سیف نژاد اقدم
    آذر ۲۴, ۱۴۰۲ ۶:۵۲ ق٫ظ

• مرضیه واحدی
    دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
    حدود ۳ ماهه دست چپم ناحیه مچ بشدت درد میکنه و متاسفانه رعایت نکردم سرشانه با دمبل ۱۰ کیلویی زدم دست چپم یهو خالی کرد دمبل افتاد یکماه تمام درد شدیدکتف داشتم کلی هم مسکن خوردم
    الان همش دستم حالت مورمور شدن و خواب رفتگی شدید داره
    ام ار ای هم سندروم دکرون فک کنم نشون داد هیچ کاری هم ارتوپد انجام نداد برام چیکار باید بکنم؟؟؟